#2 KEPERLUAN



Hai.

Puas aku berfikir selama beberapa abad lamanya sebelum aku buat keputusan untuk blogging balik. Kalau skill zaman dulu pun berterabur, inikan pulak bila dah lama tinggal. Namun menyedari hakikat bahawa aku perlu menghabiskan masa mereput di rumah selama lagi beberapa bulan, maka aku teruskan juga niat di hati. Tambahan pula, kekerapan membaca aku sudah meningkat sejak tamat alam persekolahan. Selain itu, karya karya mereka yang aku baca menjadi inspirasi untuk aku kembali bersuara dengan tinta.

Andai aku tak kembali menulis jugak, idea idea picisan tak bernilai ini akan terus membanjiri tasik mindaku dan melimpah limpah membanjiri hutan dan kampung di sekelilingnya. Jadi untuk tidak menjejaskan ekosistem minda aku ni, aku terpaksa kembali menulis. Walaupun skill ke laut, idea ke sungai, yang penting tak banjir.

Dan aku menulis untuk kepuasan sendiri. Sebagaimana anda memilih untuk mendengar hardcore, layan k-pop, merokok, berdemonstrasi, mencoteng, membela kucing, memasak, bercakap kosong, dsb.


Menulis ini satu keperluan.