Akhir April


Ahhh aku bosan.

Hidup sebagai seorang lepasan SPM yang masih dilayan seperti kanak-kanak tak cukup umur memang sangat sangat membosankan. Nak keluar ke mana pun tak boleh. Nak kerja apatah lagi. Sumber pendapatan takdak, tapi keperluan dan kehendak meningkat. Tak seimbang ni.

Cepatlah sambung belajar. Bosan…………..

Nak sambung belajar ni pun satu hal. Pening aku. Aku tau cita-cita aku. Aku dah nampak kerjaya yang sesuai dengan aku. Tapi sementara nak jumpa laluan sebenar tu, aku kena menghadap benda yang aku tak suka untuk sekurang-kurangnya setahun lagi.


Dan setahun untuk belajar dan skor aku rasa sebuah pembaziran. Setahun aku bazirkan dengan belajar dan stress nak skor subjek yang aku tak suka. Tak suka, tak boleh bawak dan takdak kena mengena dengan kerja aku nanti. Tapi kalau dah takdak pilihan lain, ditelan pahit pun nak buat macam mana.

Satu lagi isu. Kalau nak terjun bidang lain sekarang, dan tetiba aku bosan sebab memang belajar benda yang aku boleh bawak. Tak mencabar dan aku bosan. Hmmm tak boleh ka go dua dua sains dan sastera sekali. Tak payah aku susah susah nak pikir. Haih.

Takpalah. Ni hidup tau bukan game kau boleh nak main main undo redo bagai. So aku punya keputusan setakat ni, Matrik lah. Tahan je lah sains tu setahun sementara nak ijazah. Lagipun ada harapan lagi nak terjun sastera lepas matrik. Dan kat matrik boleh pilih yang takdak Fizik so yeah okay la kot. Fizik je yang paling aku slow. Addmath tu nak  buat macam mana tak boleh lari dah.

Buat masa sekarang. Lepasni keluar pulak result UPU aku taktau sama ada keputusan akan berubah atau tidak. Aku tak percaya diri sendiri. Sebab memang selalu lalang pun.